Les gjerne også Vottelaugets fellesblogg:

1. september 2015

FLYGANDE GARN TIL DEG?

Skal du vere med på fugle-samstrikkinga som vi i Vottelauget arrangerer no i september? Eller har du berre lyst på nokre gram fjørlett og mjukt garn? 

Eg deler ut to små spesialpakkar ("kits") med garnnøste som kan passe til å strikke minst eitt par av babyvottane mine, Tommelise. Denne oppskrifta finn du i boka Eventyrvotter som nettopp er publisert (yeah!) 

Om du vil vere med på trekninga, skriv ein kommentar her under innlegget, der du seier kva garn du har mest lyst på (og gjerne også kvifor): 

aCheeky Merino Joy i fargen  "Cerise Ombré", handfarga av Ninapetrina. 
b) Silkeull frå Nøstebarn i fargen havblå, eller 
c) Huldra kamgarn frå Hifa i brunt. 
Tommelise strikka i Silkeull frå Nøstebarn 
(.. med herrevotten "Bjørnen og ulven" til høgre)



begge pakkane kjem eg også til å putte oppi eit like stort nøste i kontrastfargen kvit/natur. 

Desse vottane er kjappe å strikke, ikkje minst fordi dei er utan tommel.
Istadenfor det litt tidkrevjande havskummønsteret på mansjetten, kan du også velje vanleg vrangbord. 

Tommelise strikka i Huldra kamgarn



Sjølv har eg strikka Tommelise-vottane med alle desse tre garntypane, og tilrår dei alle varmt i oppskrifta. a) har eg strikka i størrelsen "3-6 mnd", medan dei tynnare typane b) og c) vart "nyfødd". 

Men kor store vottane blir, er sjølvsagt også avhengig av di personlege strikkefastheit.

Fristen er temmeleg kort: Onsdag 2. september ved midnatt må kommentaren vere lagt inn her. Torsdag (3. september) kunngjer eg dei to vinnarane. Oppdatering: Trekninga er utført, sjå innlegget over.


Lukke til i svevet! 

"Det er betre med ein fuglevott i handa, enn ti garnnøste i skapet ..."
I septembersamstrikkinga er fuglar temaet.
Du kan strikke babyvottane Tommelise (her på fotoet i Rauma Finull),  Gullfuglen, Nattergalen
eller eventuelt Grantreet, der eg har plassert eventyrfuglen på kvar tommel. 



54 kommentarer:

  1. De vottene er bare så nusselige! Perfekt, liten barselgave er de også.
    Nøstebarns garn har jeg strikka mye med, så hvis jeg skulle være så heldig å vinne, ønsker jeg meg Cheeky Merino Joy. Og ja, samstrikk blir det :)

    SvarSlett
  2. Herlige votter :) Blir jeg så heldig å vinne (igjen) :D så ville jeg gjerne prøve silkeull ifra nøstebarn. Det garnet har jeg ikke strikket med før. Skal se om det ikke blir tid å bli med på samstrikk også.

    SvarSlett
  3. Herlige små votter �� gleder meg til samstrikken �� om eg skulle være så heldig ville eg prøvd cheeky merino joy rett å slett fordi eg har aldrig prøvd eller hørt om det garnet �� spennende med noe nytt �� mvh Monica Solberg Vaule

    SvarSlett
  4. Hei,deltar gjerne og skulle jeg være heldig å vinne ønsker jeg C - Huldra kamgarn fra Hifa. Jeg strikker mye og er veldig glad i å strikke votter. Ha en fin dag, hilsen Vigdis (viva301@hotmail.com)

    SvarSlett
  5. Første par gra votteboka er nettopp tatt av pinnene. Så da er jeg klar for et nytt par. Vil veldig gjerne prøve Huldra kamgarn, alt to er silkeull fra Nøstebarn. Gratulerer med flott bok!

    SvarSlett
  6. Om jeg var så heldig å vinne, ville mitt valg være silkeull. Har både barnebarn og gammeltante barn som jeg kan strikke babyvottetbabyvottet til.

    SvarSlett
  7. Akkurat det mønsteret jeg hadde tenkt å strikke :-) Ønsker meg nr A eller B, det er garn jeg aldri har prøvd

    SvarSlett
  8. Silkeull, den høres så god ut! Har aldri prøvd dette garnet. Det er vel alternativ B.

    SvarSlett
  9. Åååh... Hmm vanskelig å bestemme seg, men tror jeg vil gå for Huldra Kamgarn fra Hifa :D Har så lyst å strikke disse vottene til et kommende tantebarn! :D

    SvarSlett
  10. nr a kunne jeg tænke mig, vil gerne vinde garn, jeg ikke kan købe i danmark:)

    SvarSlett
  11. Jeg vil gjerne være med på samstrikk og skulle gjerne prøvd den blå silkeulla. Det har jeg ikke prøvd før, men tenker at det må være deilig til små babyhender.

    SvarSlett
  12. Det er bedre med ett vottepar på pinnene enn garn i hesper. Blir gjerne med

    SvarSlett
  13. Vil gjerne være med i trekningen 😃 Og skulle jeg være heldig hadde jeg ønsket nr b Silkeull fra nøstebarn 😃

    SvarSlett
  14. ME'n hindrer meg å skrive, men jeg ønsker meg det blå garnet da vi bare har gutter i familien som jeg strikker til. På "gode" dager greier jeg å strikke litt

    SvarSlett
  15. Kirsten Skyt Jensen (kopi frå Facebook-gruppa "Vottelauget og eventyrvottene"):
    Jeg har lige købt den fine bok
    Og hvis jeg er heldig at vinde vil jeg gerne have A til mit nye barnebarn i Sverige Bella skal hun hedde

    SvarSlett
  16. Hilde Gundersen (kopi frå Facebook-gruppa "Vottelauget og eventyrvottene"):
    Men skulle jeg være heldig har jeg aldri prøvd silkeull før. Nydelige votter

    SvarSlett
  17. Reidun Kraft (kopi frå Facebook-gruppa "Vottelauget og eventyrvottene"):
    Herlig mønster. Skulle jg vinne, ønsker jeg meg, silkeull fra nøstebarn

    SvarSlett
  18. disse vottene er så utrolig søte, å om jeg er så heldig å vinne så ønsker jeg Huldra kamgarn frå Hifa i brunt, fordi det er jeg blitt varm anbefalt til små søte babyer!

    klem fra siv anita, swmzy

    SvarSlett
  19. Så nusselige votter! Tenker silkeull høres flott ut! :-)

    SvarSlett
  20. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  21. Slike nusselige votter i silkeull må jo vere fantastisk til mitt lille barnebarn :-) hilsen Anne Karin Jensen

    SvarSlett
  22. Flott mønster, og spennende garn :) Får ikke bestemt meg for hvilket garn jeg kunne tenkt meg, lyst å prøve alle tre :) Men er tante til to gutter ;)
    Har meldt meg på samstrikken, holder på med vottepar nr. 5 fra Votteboka til Vottelauget :) Det er en må-ha-bok :)

    SvarSlett
  23. Hvis jeg skulle være så heldig å vinne ønsker jeg A eller B Nydelig mønster :)

    SvarSlett
  24. Ønsker meg havblå silkeull fra Nøstebarn
    gsenneset@gmail.com

    SvarSlett
  25. Disse vottene ville vært perfekte til min lille niese på 2 måneder. ❤️ Tante strikker og strikker for å holde henne varm til vinteren, og hva er vel bedre enn ett par nusselige votter.. :) hvis jeg er så heldig å vinne ønsker jeg meg Huldra kamgarn, det har jeg aldri strikket med :)

    Gratulerer så mye med fantastisk bok, mamma og jeg har satt merkelapper på så og si alle oppskriftene :)

    Cathrine

    SvarSlett
  26. Hellandussen så fine! Og som nybakt farmor ville disse vært perfekte å strikke til lille prinsessa :)
    Hvis jeg er så heldig å vinne, ønsker jeg meg Chunky Merino Joy :)

    Grethe

    SvarSlett
  27. Å, silkeull hørtes helt nydelig ut. Ser for meg votter til Knerten, som er siste tilskudd i familien vår.

    SvarSlett
  28. Jeg ønsker å strikke Tommelise med Cheeky Merino Joy i fargen "Cerise Ombré", handfarga av Ninapetrina.
    Beste hilsen Connie ( chp krøllalfa live.no )

    SvarSlett
  29. Hei.Jeg er glad i cerise og vil gjerne samstrikke søte votter!!

    SvarSlett
  30. Nydelige babyvotter! Tidligere strikket jeg alltid selbu sine babyvotter i barselgave, men store sjanser for at jeg bytter den denne fine tommel-frie modellen. Jeg ønsker å prøve nøstebarn sin silkeull.

    SvarSlett
  31. Eg har bestilt boka. Går berre her og gledar meg til den kjem. Skulle eg verta ein av dei heldige vinnarane, så er alle ukjente garn for meg, og dermed like spennande å prøve.... :) Blir nok nokon fuglevotter utover hausten, tenkjer eg.

    SvarSlett
  32. Så fine så fine , jeg venter på bogen fra Norge ;-)

    SvarSlett
  33. Så flotte votter! Jeg ønsker meg farge b fra Nøstebarn, fordi jeg nettopp (idag!) krympa en nøstebarnbody i silkeull i sammefarge. Ammetåka er lei (særlig når det gikk med ei nystrikka lue og ei nystrikka jakke i samme krympevasken...)

    SvarSlett
  34. Ninapetrina-garnet! Helt nydelig, og jeg har aldri prøvd hennes fine farger før. Dessuten er babyene i min omkrets stort sett jenter :) Fine votter forresten! Boka er i hus. Jeg er sidselfbachmann på Ravelry.

    SvarSlett
  35. Her var mye flott, hvis jeg skulle være heldig så ønsker jeg meg Cheeky merino joy, hilsen Beth

    SvarSlett
  36. Jeg kunne tenkt meg å prøve Huldra garnet :D

    SvarSlett
  37. Oktober/november mageboeren ønsker seg garn til gode varme votter, slik at h*n ikke fryser til vinteren. Siden vi ikke vil vite kjønn hadde det vært kjekt med Huldra kamgarn i brunt og hvitt. Det vil nok matche vaffelomslagsjakken jeg har strikket i brun shetland soft. Dere har laget en nydelig bok og jeg har lyst til å strikke mange av vottene!

    SvarSlett
  38. Hei. Hvis jeg er så heldig å bli trukket ut, ønsker jeg silkeull i havblått fra nøstebarn. Venter en liten gutt i slutten av september, så det hadde passet perfekt å bruke det garnet til å strikke tommelise-vottene. Har kjøpt votteboken, og det er utrolig mye fint i den! :-)
    Mvh Christina (Christina_2209@hotmail.com)

    SvarSlett
  39. Jeg ønsker meg garn a - fordi jeg ikke har prøvd dette før, håndfarget er gull, og ved siden av meg ligger ei uke gammel lita jente som gjerne vil ha rosa fuglevotter i høst! Hilsen Henriette, henr-a2@online.no

    SvarSlett
  40. Fine votter. Gratulerer med bok. Og brunt passer til begge kjønn. Så om jeg skulle være så heldig å vinne ønsker jeg det brune Huldra.

    SvarSlett
  41. b) Silkeull frå Nøstebarn i fargen havblå fordi jeg aldri har strikka med det garnet, og farga e helt nydelig!
    Hilsen Monica
    mo-skog(at)online(dot)no

    SvarSlett
  42. Ønsker å prøve Cheeky Merino Joy i fargen "Cerise Ombré", og strikke gullfuglen. Fargen vil nok falle godt i smak hos jentene på 7 og 9. Og jeg får prøve et nytt garn ☺. Mvh Elise.
    ehen83(at)gmail(dott)no

    SvarSlett
  43. Jag väljer Silkeull frå Nøstebarn, för färgen är helt fantastisk och garnet har jag aldrig prövat. Och mönstren är så fina!

    SvarSlett
  44. Jeg skulle gjerne prøvd silkeull fra Nøstebarn 😍 Gleder meg til samstrikk 😄

    SvarSlett
  45. Ønsker meg silkeull om jeg er heldig

    SvarSlett
  46. Kjempefine mønster, jeg er veldig glad i å strikke votter. Hvis jeg er så heldig ønsker jeg meg Silkeull fra Nøstebarn. Jeg er så fornøyd med at det finnes då kreative mønsterskapere! Lykke til med nyboka.

    SvarSlett
  47. Jeg har tenkt å kjøpe votteboka når Ann, Merete og Wenche kommer på Strikkekinofestivalen vi arrangerer i Fredrikstad 10.10 og da får jeg tilgang på oppskriften din Så jeg krysser fingrene for brunt, eventuelt blått garn og ingen av dem er sorter jeg har prøvd før. Supersnilt å gi bort garn på den måten :-)

    SvarSlett
  48. Samstrikkinga fristet meg til å bestille boka, og det hadde jo vært veldig artig å vinne garn til vottene! I så fall har jeg lyst til å prøve garn a).

    SvarSlett
  49. Votteboka står på ønskelisten ... Elle melle deg fortelle vanskelig å velge her, men jeg ender nok på Silkeull. Nytt garn for meg som jeg veldig gjerne skulle prøvd ut. Nå x-jeg strikkepinnene og venter i spenning :-)

    SvarSlett
  50. Søte søte votter til baby. Skulle jeg være heldig at vinne ønsker jeg mig rosa garnet til Ninapetrina (a). Jeg tenker at fargevariationen vil være riktig flott.

    SvarSlett
  51. Fiine votter! Dersom jeg skulle være så heldig å bli trukket ut ønsker jeg meg A. Jeg fikk en liten niese i juli, så fargen er jo midt i blinken. Jeg har to gutter selv, så lite rosa-strikk til vanlig ;)

    SvarSlett
  52. Nydelige :) Alle tre garntyper er nye for meg.

    SvarSlett
  53. Slenger meg med i siste liten. Jeg ønsker meg den rosa, har ikke prøvd det garnet før.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...